måndag, januari 26, 2009

Tur att jag ska jobba

Jag är verkligen kass på att vara hemma. Nu har jag varit det i flera dagar, och fastän jag har haft all tid i världen att göra något, träffa folk och se till att hemmet som fortfarande befinner sig i flyttkaos kanske kan bli beboeligt, så har jag knappt gjort något av ovanstående. Jag har träffat folk (och fantastiskt sånt också), men inte så mycket som jag borde. Jag har hjälpt till att få hemmet beboeligt genom att sträcka över inte mindre än sju (av mina närmare 35) skolådor att ställas upp på konsollhyllorna som numera dominerar hela hallen, d v s inte mycket alls.

I morgon bitti ska jag jobba igen, och efter det kommer det att komma en ganska hektisk period (förutsatt att mitt schema stämmer något sånär). Kanske kommer jag att få mer gjort när jag är hemma kortare perioder? Kanske sitter jag just nu och lurar mig själv?

Hur som helst ska det bli roligt att komma iväg igen. Det känns märkligt hemma både i bilen och på färjan, och jag drömmer Autobahn när jag inte är på den.

Nu ska jag iväg och handla förnödenheter till resan, samt frimärke att kleta fast på kuvertet till försäkringskassan. Jag räknar med pengar strax före jul, men jag blir glad om det blir innan.

4 kommentarer:

meta sa...

Men du, är det inte det där "oj jag borde..." som gör en mer eller mindre handlingsförlamad? Så funkar jag i alla fall, har jag märkt.


(Tänkte f.ö. hoppa in och *peppa* för några inlägg sen, men det var om soppan så jag avstod. Du får det nu i stället. *PEPP!!!*)

Anonym sa...

Ang skolådorna: om de ska stå framme i er fantastiska hall (hrmpf, bibliotek) på öppna hyllor kan det vara en idé att skaffa likadana lådor. Kanske är det just vad som kommer att ske, men om inte: bara en tanke för estetiken!

Kram och kör försiktigt!

hansi sa...

meta: jag tror att du har en mycket god poäng i det.

Astrid: men för sjutton kvinna, vad tar du mig för? En slashas? Givetvis har jag likadana lådor, och vi pratar hallen, inte det röda utrymmet där det ska bo böcker. Så klart. :)

Anonym sa...

Böjer mitt huvud av skam :) Klart du har likadana lådor, och klart att böckerna ska bo i röda rummet. Förstår inte vad jag tänkte. Fyspray på mig. Fy fy fy.