onsdag, januari 14, 2009

Jag är så tacksam

Jag har familj och vänner, jag har ett jobb, och idag har jag dessutom fått träffa en av de personer som har gjort störst intryck på mig någonsin. Jag vet inte om han har möjlighet att förstå det, men jag gjorde mitt bästa för att förklara att utan honom hade jag för länge sen tappat mitt hopp, och min tilltro till mänskligheten. Han visade att en vuxen person kan bry sig, trots att det gäller barn han inte ens känner. Att han var lika gammal som jag då det hände skrämmer mig en liten smula: är jag lika vuxen som han var? Skulle jag kunna göra samma sak om en åttaåring behövde min hjälp?

Jag hoppas det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är han? Jag ska skicka en blomma eller en miljard dito. Och min glömda inflyttningspresent finns här (egentligen är det två presenter) - ska vi ta en kaffe så småningom?

Jag tror att man är så vuxen om man måste, och ser att man är behövd, eller inser att man kan hjälpa/spela en roll. Vem är han???

Stor kram!