torsdag, januari 22, 2009

Igår och idag

Igår var jag till min husläkare och fick ett läkarintyg. På grund av stora brister i kommunikation har saker liksom fallit mellan stolarna, så nu var det dags att ta tag i det. Det gick bra, min husläkare är en klok person som förstår att det kan finnas omständigheter som gör att en inte funkar helt klockrent alla gånger.

Idag tänkte jag att jag skulle gå till Försäkringskassan för att prata med en handläggare öga mot öga. Jag blir alltid lite nervös över att missa att fylla i något, glömma ett papper eller bara helt enkelt fucka upp allt, så jag tänkte att det var bäst att knalla dit helt enkelt. På Försäkrningskassans hemsida stod det att jag skulle beställa en tid hos en handläggare, så jag ringde dit. Det visade sig att det här krånglet jag hade väntat mig kanske inte var så jävla farligt i alla fall. Jag fick utmärkt hjälp per telefon, så förutom att personen jag pratade med hade en mycket irriterande dialekt är jag nöjd. Nu ska jag bara kopiera en massa papper, skriva något lämpligt tillägg och skicka in bibban med papper, sen är jag klar. Kanske.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, ärligt talat så tyckte jag att det där med dialekten helt klart var ett fall av myndighetsöversitteri av värsta sort. Helt säker är jag inte, men att döma av de reaktioner berättelser om liknande fall har utlöst på flashback så tror jag att du har ett solklart fall för JK här. [The smiley that previous to our intervention was posted in this space has been removed due to extended and repeated misuse. Sincerely, CCCCH - the Committee Committed to Communicate Communication Hygiene]