torsdag, januari 22, 2009

På min gata i staaaaan

Jag bor numera på Gropgränd. Det är en kort gatstump i stort sett precis bakom universitetsaulan i Uppsala. Det är inte jättegott om plats varken i in- eller utfart på den, så döm om min förvåning när jag hörde ett välbekant ljud. Det brukar gå vanliga 18-pallars lastbilar förbi ibland, inga konstigheter där egentligen. Nu var det mer än så: det var inte bara en, utan två dragbilar med tillhörande trailers som hade förirrat sig in här. Jag vet inte hur det kan ha gått till, även om jag anar att de glömde att svänga in på St Olofsgatan, och fortsatte på Kyrkogårdsgatan och såg att det tog stopp längre fram. Hur som helst så såg i alla fall den andra chauffören en smula stressad ut. Det hade jag också varit om jag hade haft de metrarna att leka med på ett ställe där enkelriktningarna står som spön i backen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, det är det där som skrämmer mig inför eventuell lastbilskarriär, fastna någonstans, bli vilse i en stadskärna >.>
Och jag har lokalsinne som en dront!

--> försenade varor --> irriterade mottagare --> arg chef!

Ok om jag länkar dig? :)

(detta är alltså stålullis på qx)