tisdag, januari 20, 2009

Så dumt

hansi liten, lilla hansi: när ska du lära dig? När ska du lära dig att om det låter för bra är det något som har utelämnats? När ska du få i skallen att låter det för generöst, ja, då är det för generöst för att vara sant? När hansi, när ska du lära dig att inte lita på vad folk säger? Nej, inte ens när de säger samma sak flera gånger ska du lita på det. Det som händer är att du har ett helvete bakom dig, ett helvete framför dig, och ett helvete runt omkring. Till på köpet känner du dig sviken. Ja, och så har du inga pengar heller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

folk är idioter.

Anonym sa...

Usch vad jobbigt att känna så!

Anonym sa...

Nån klok människa har sagt att efter nåt sånt här (du vet själv vad jag menar), så kan man antingen välja att bli förbittrad, eller förbättrad. Jag hoppas att jag lyckas orka att välja alternativ nr 2. Jag tror att du väljer samma?! Bra!

meta sa...

*kramar om*

(det här börjar bli en god ovana tror jag)