torsdag, mars 01, 2007

Visst, det blir ju roligt för nästa som flyttar in, när rummet är skinande rent. Men jag då? Jag satt och väntade och väntade, och blev mer och mer irriterad (och lite nervös), och till slut ringde jag för att kolla när de tänkte dyka upp. Det visade sog att de glömt bort mig, och eventuell reststädning skulle de ta hand om.

Reststädning? Det finns inte en challe att de behöver det, för när jag var klar var det fanimig renare än det någonsin varit. Jag gick ut lite löst, och såg till att rummet var rent och snyggt, men inget mer. Tyvärr fick jag tråkigt, så det slutade med att jag kröp runt på alla fyra och pillade fram gruskorn från under listen. Jag dammsög tre extra gånger, jag var in i alla hörn och skrymslen minst fyra gånger ... kort sagt, det var rent. Väldigt rent.

Jag borde ha struntat i att städa, de tar ju ändå på sig det. Fast, det visste jag ju inte innan. Oh well, rummet är fint som sjutton nu i alla fall. :)

Inga kommentarer: