lördag, mars 17, 2007

"En underbart god glass som befäster könsroller"

... borde det stå. I stället står det "En underbart god hallonglass med hallonöverdrag. Glitter inne i pinnen!". På GB:s hemsida kan du läsa den texten, samt beskåda det nya underverket i glassväg: Girlie.

Har du ett flickebarn som är ointresserad av hästar och dockor, och hellre leker krig? Är din dotter alldeles för butch för din smak? Vill hon hellre bli brandman än sjuksköterska, politiker i stället för modell? Köp Girlie, så inser hon sin rätta plats. Den är rosa, smakar hallon, och gör henne både sockerstissig och glittrig. (Girlie är avsedd för flickor, och inte för pojkar. Har din pojke råkar få i sig Girlie bör han snarast matas med en stor dos Rambo, hockey och bilsport. Ett långvarigt intag av Girlie kan orsaka kronisk fjollighet hos din pojke.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag var innan en pojke men nu vill jag bara pussa andra pojkar. Jag undrade varför- men nu har jag alltså svaret: glassjäveln! efter att jag ätit den får jag inte längre på mig mina fotbollsbenskydd, utan som av trolleri glider istället rosa spetsleggings uppför mina tidigare lurviga ben. Glassen intogs för mindre än en timme sen, vad säger du Hansi- finns det tid för motgift? Guci vill inte ta på truci!

Anonym sa...

Föu öuvrigt kan dienna Giuci meddela att hun kuommor dien 5 april och åker dien 9. April. Dienna resan skau ble reule!

Anonym sa...

Hörrö! Såg du på tv4 i morse (22/3), det var en man från GB som hävdade att killar också kunde köpa glassen. Jo, tjena! Som att en tio-årig kille inte skulle bli tokmobbad för att köper en glitterglass, nej då.
Jag undrar om den karln någonsin varit barn.
/Lena
Fika snart?

Anonym sa...

den nya glassen " boyie" . BLÅ. KILLIG. nej just det, alla andra glassarna är killglassar, det är bara girlie som är girlie och rosa glitter fun! / blindalina