tisdag, mars 27, 2007

Dagens ord

Dagens ord är "neger". Någon som är överraskad? Upp med en hand i så fall.

Vad ska en göra när den bästa läraren att köra med (för han är jävligt bra när det kommer till körningen, och att ge instruktioner) hela tiden envisas med att prata om neger hit, och neger dit (och då får vi inte glömma att det är viktigt att säga "oj en sån tattartermos" när vi åker förbi en stor husvagn, och andra lustigheter)?

Jag vet inte om jag orkar ifrågasätta, så det jag gör nu är att jag helt enkelt håller käften. Säger han något som jag tycker känns stötande så svarar jag inte på den frågan, jag skrattar inte med, jag säger helt enkelt zip zero nada. Jag vet inte om det är en så bra väg att gå, men det är den enda som funkar för mig i nuläget. Fegt? Javisst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger det igen, men relativt anonymt: ring VLT ring VLT ring VLT ring VLT. Jobbade jag där skulle jag ta det direkt. Jävlar vilket Wallraffjobb!!! Hmm, kanske ska du inte ringa dem i alla fall - attans jag är ju kulturjournalist och ska inte lockas av att avslöja oegentligheter. Fan. Ring VLT. Du vet vem jag är...

Jon Söder sa...

Fegt? Nja. Du är i en beroendeställning. Och du säger något genom att inte säga något och inte skratta. Du kan säga något när du inte är beroende av honom längre, att han är en bra instruktör men dålig medmänniska. Du kan avslöja till VLT när du är färdig med utbildningen.

Anonym sa...

Tyvärr är sån skit nåt man tydligen får leva med, iallafall när man befinner sig på små skitorter i landet. Ta det lugnt och fortsätt som du gjort- men när du är klar, säg till honom att dricka kiss och tala om varför.

hansi sa...

Jag är ju sjukt sugen på att tipsa någon om hur det låter på skolan, men samtidigt har ju Jon en stor poäng: jag står i en beroendeställning, och jag har inte råd att falla i onåd nu.