onsdag, mars 21, 2007

Jag funderar ibland på vart folk har tagit vägen. Ta folk jag gick på dagis med t ex, var är de idag? Vad gör de, var bor de, har de det bra? Visst, vissa går att googla, men testa att söka på "Patrik Johansson", eller "Erik Larsson" så ser du hur lätt det är. Nu är jag kanske extra nyfiken, men tänk om det finns folk som tänker "jag undrar var den där Hanna Silvennoinen tog vägen?", och googlar. Då hittar de förvisso saker om mig (och om en massa andra med samma namn som jag hade), men inget är ju aktuellt.

Det finns alltså olika problem med att hitta folk: vissa heter så löjligt vanliga saker att det inte är möjligt att hitta rätt (om en inte har mycket tid och tålamod, samt en hel del tur), andra har haft den dåliga smaken att byta namn.

Inte för att jag tror att nån letar efter mig, men ändå.

Inga kommentarer: