onsdag, februari 14, 2007

O nej, här finns inga rasister

Visste ni att skälet till att det är "så jävla mycket negrer" på bussförarutbildningen, är att det i deras hemländer är fint att vara chaffis, och att de åker tillbaka direkt efter att de fått sitt körkort? Inte? Nä, men hur ska du då förklara att "det finns ju inga negrer som kör buss här i stan, var fan tar de vägen då? Här är det ju bara en massa turkar och annat skit som kör."?

Nej nej, kom nu inte dragande med en massa tjafs om att kursen troligtvis har riksintag, och att de elever som läser på skolan troligtvis kommer från kommuner där det finns brist på förare (så kommunerna betalar gladeligen för att snabbt få ut förare)? Nä, det vet ju alla, att det är helt klart värt att ta sig till Sverige från t ex Somalia, få uppehållstillstånd, lära sig språket, tampas med allt jävelskap en kan tampas med, för att lura Västerås kommun på de pengar en utbildning kostar. Så klart.

Behöver jag säga att jag försökte få dem att inse hur vansinnig tanken är, och att jag inte lyckades? Nej, jag tänkte väl det.

För övrigt är uttrycket en ska använda om en tråkig syssla (t ex att plocka isär en massa legobitar som har använts i logistikspelet) "ett jävla negergöra", för det hörde jag flera gånger. Så, någon som tvivlade på att dagens ord var "neger"? Inte? Bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev så förb... att jag skrev en blogg om rasism och länkade den till din artikel.

Det blev en ganska bra bloggartikel tror jag.

Så jag fick i alla fall ut något kreativt av dina s.k. kurskamrater.

Faktum är att de hade varit rätt komiska - om de hade varit med i en Killingfilm, eller en Lorryfilm.

Tänker på Yrrol - där en blind vitmakt-kille går med sin lika blinda zigenarhustru till en TV-butik för att köpa en wide screen TV.

Försök att ta ett steg bak och skratta - hur långt har du kvar på utbildningen - innan du ska ner till Afrika och jobba?