tisdag, februari 20, 2007

Midjestyrd och gul


Idag var andra dagen jag körde hjullastare, och jag måste erkänna en sak: jag är inte ens hälften så dålig på det som jag trodde. Snarare är jag faktiskt rätt okej, nästan lite halvbra.

Det är kanske sju gånger roligare att köra hjullastare än truck, och truck är jättejätteroligt att köra. Jag är alltså ganska nöjd att jag får köra skönheten här bredvid hela veckan (eller någon annan av maskinerna som finns på skolan. Tydligen skulle vi byta imorgon, så att alla får prova på att skrapa snö, flytta pallar och stapla cementringar.). Det är förresten kalasroligt (men svårt) att köra något som är midjestyrt. Maskinen beter sig liksom inte som något jag är van vid. Det gör inget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är skam att det inte finns fler midjestyrda fordon i det civila. Har du rattknopp också? *suktar*

hansi sa...

You bet att jag har! Du får helt enkelt ta ett uppehåll i dina studier och komma och köra lite lastmaskiner ett tag? ;)