söndag, februari 25, 2007

... men en dag svarade hon inte

Jag borde kanske ha sörjt ett tag. Jag borde kanske ha väntat en vecka innan jag gick vidare med mitt liv som att hon aldrig funnits där, innan jag bara sprang iväg och skaffade en ny. Hon har ju trots allt funnits i mitt liv i flera år, och jag har haft mycket glädje av henne. Genom henne har jag skaffat en massa nya vänner, och vore det inte för henne hade mitt liv varit ännu tristare i Västerås. Vi har hängt ihop i vått och torrt, och utan henne har jag känt mig så naken, så ensam. Men, en dag svarade hon bara inte. Hon hade givit upp.

Men nej, jag kan inte låsa mig fast i det förgångna, jag måste blicka framåt. Jag har skaffat en ny, och jag hoppas att jag kan få ut lika mycket av henne som av min gamla.

Synd bara att jag inte hann kopiera över alla bilder till servern innan hårddisken gav upp. Dessutom hade jag precis blivit klar med att sortera alla mina tusenhundra bokmärken i mappar, och nu är de borta. Nej, jag ska inte gräva ner mig i det gamla, nu är det dags för en nystart på riktigt. Enter Ubuntu. :)

Inga kommentarer: