onsdag, november 01, 2006

Vi har va'd i Öja

Nä, det är faktiskt lögn. Jag har aldrig - mig vetande - varit i Öja, och jag vete fan om jag vill dit heller. Men, däremot har jag varit i Malmö, och fått den stora äran att lyssna på nämnda låt på en kassett med Brogrens. Tack Mathias! Jag lyssnade bara på tre låtar på den, dels Öjalåten, men också "Räfsa och rullebör", och så en till som jag inte minns namnet på. Det jag vet är att denna, ganska korta, stund helt har förändrat mitt liv. TYvärr inte till det bättre. ;)

Som sagt, jag har varit i Malmö. Jag skulle egentligen ha stannat fram till i morse, men eftersom jag är en sådan oefterhärmelig fegis, så åkte jag hem en dag tidigare. Det var nämligen snö och halka på väg, och eftersom jag hade sommardäck på bilen tyckte jag att det var smartast att pallra sig hem innan det skulle bli ett problem. Fegt, jag vet. Det jag borde ha gjort är att åka när det snöade som mest, samt hålla en marschfart på omkring 160 km/h. Då hade jag passat fint in i min klass, det är jag övertygad om.

Nu borde det egentligen inte vara en stor sak att jag åkte hem tidigare, om det inte hade varit för att vi var tre som åkte ner, men bara en som åkte hem. Jag fick inte tag på den ena, och den andra sa "åk, det fixar sig". Jag vet att det var smartast att åka hem när jag gjorde det (det var illa nog att köra i spöregn och kraftiga sidvindar), men det hindrar mig liksom inte från att känna mig som årets as. Jag hoppas att de har trevligt där i alla fall.

Skälet till att jag inte stannade veckan ut (vilket kanske hade funkat, det verkade ju vara plusgrader på intåg mot slutet av veckan) var att jag har skola imorgon. Nu sitter jag här med en huvudvärk (jag tänkte skriva "av guds nåde", mest för att det låter bra. Sen kom jag på att jag faktiskt inte är hundra på hur det egentligen ska användas, och det finns få saker som är så irriterande som när folk svänger sig med uttryck de inte riktigt behärskar, så jag låter bli.) som inte är trevlig att tas med, så jag kommer inte att åka till Västerås i kväll. Jag håller antagligen på att bli förkyld, och det känns rätt tråkigt faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjaba, skulle du kunna tänka dig att skicka öja-sången som mp3 till luderkoja@gmail.com så blir jag väldans glad ;O)