tisdag, november 21, 2006

Glömsk tant

Igår skulle jag göra currysås, och en sak som är ganska viktig i just en sådan sås är curry. Hade jag det hemma? Nä.

Jag cyklade iväg till ICA Maxi, plockade åt mig några bananer och två påsar satsumas (5 kr/påse, max 2 st/kund) och kom fram till kryddhyllan. Att hitta curry var inte så svårt, men väl där förstod jag en sak: jag har blivit som tanterna som smyger runt på ICA, och tar alla chanser att prata med någon. Jag brukar förvisso prata med folk (jag är småpratartypen, och jag gillar det), men jag har tidigare inte känt att jag måste det. Nu blev jag själaglad när en kvinna sträckte sig efter en burk på samma ställ, vände sig mot mig med ett leende och sa "Samma!". Jag är så ensam.

Hem kom jag med tidigare nämnda frukt, ett par yllesulor och en halvliter Ben & Jerry's New York Super Fudge Chunk. Nu var det ju inte lyxglass jag skulle ha, utan curry. Tyvärr glömde jag burken kvar på bandet, och jag orkade inte cykla tillbaka. Så kan det gå.

Inga kommentarer: