onsdag, november 08, 2006

There's a riot goin' on!

... eller i alla fall ett litet missnöje som håller på att stiga till ytan. Imorgon kommer rektor på besök för att vi ska kunna lufta vårt missnöje med utbildningen.

Min förhoppning är han släpper den fula attityd han har ("allt ni säger nu, det har jag redan hört. Jag vet redan det där." som han sa när vi pratade med honom idag), och att de släpper prestigen. Det är trots allt vår tid, och våra pengar de slösar bort. Håll tummarna för att det går bra!

Förresten har jag bestämt mig för att säga upp mitt rumi Västerås. Jag tänkte att jag ville ha ett rum här så att jag kunde sitta och plugga i fred, utan att behöva passa bussar och sånt. Nu när jag har insett att jag inte kommer att behöva plugga kan jag lika gärna spara en tusenlapp i månaden och pendla i stället. Den dödtid jag har här kan jag lika gärna ha på bussen. Att jag dessutom kommer att vara närmare vettigt folk alla dagar gör inte saken sämre. ;)

Inga kommentarer: