tisdag, november 14, 2006

Jag har något att göra!

Idag började ADRutbildningen (alltså utbildning för transport av farligt gods på väg), och det var verkligen jätteroligt! Vi får slå i tabeller, och kolla upp undantag, och vad som får transporteras med vad, och vilka mängder en får ta av vilka ämnen, och ... kort sagt, vi får äntligen anstränga hjärnan en smula. Det är inte rabbelkunskaper, utan det vi lär oss är vad vi ska kolla efter, och hur vi ska hitta informationen.

Nu ska jag strax sätta mig och märka upp boken med tummisar, så att jag hittar till rätt tabell snabbt imorgon. :)

3 kommentarer:

meta sa...

ADR!!

*imponerad*

hansi sa...

Jag VET! Det är så coolt, och nu får jag t o m köra det på riktigt. Imorgon ska jag göra prov på explosiver, och sen skickas allt in till räddningsverket, och så får jag ett plastkort där det står att jag har behörighet att köra en massa tuffa saker. *nöjd*

meta sa...

Yey. Och jag försöker bara förstå en liten, liten del av ADR:en... det tar år!!!