måndag, november 27, 2006

... an offer you can't refuse

I fredags fick jag då äntligen reda på hur min utbildning kommer att se ut framöver. Det var dags att prata om min individuella studieplan. Vilken studieplan? Jo, den där vi blev lovade att få andra veckan. Om det har gått mer än två veckor på utbildningen? Har det?

Jag fick först svara på om jag fortfarande tyckte att utbildningen saknade struktur. Vad ska en svara på det? Hell yeah! är det enda som poppar upp så där självklart. Så, jag svarade att ja, det tycker jag. Då kom det, det där jag väntat på: "Jo, vi tänkte att du skulle få läsa in resten av teorin på egen hand, och komma in någon gång varannan vecka och göra prov på det du läst. En gång i veckan får du också komma in, och köra i fyra timmar. Låter det bra? Jo, en sak till: om du går med på det här ska du ha klart för dig att om du får IG på ett prov, så får du inte göra om det. Varför? Jo, det är bestämt så, från högre ort."

Alltså, det var som att få en burk Ben & Jerry's, och upptäcka att det mitt i burken finns en klutt bajs. Med det vill jag säga att jag inte är helt nöjd.

Nu är jag ganska säker på att de inte får besluta en sån sak, så jag är inte jätteorolig.



Inga kommentarer: