måndag, november 27, 2006

Att åka buss

Förra veckan tog jag bussen ner på stan. Jag var lat, och lite arg, och hade verkligen ingen lust att cykla. När bussen väl hade börjat åka, började jag allvarligt ångra mitt beslut. Varför? Jo, framför mig satt en väl inkissad fullis. Han luktade kiss (såklart), svett och allmänt uäck. Vad värre var, var att han även luktade sur ylleluva. Jag vet att det låter märkligt, men lukten av vanlig inkissad fullis är lättare att stå ut med än lukten av gammal inkissad fullis med blöt mössa. Det sista är liksom det som puttar ens luktsinne över kanten, och låter det störta rakt ner i helvetet.

Väl på stan sa jag upp mitt rum, så efter den sista februari (men förhoppningsvis tidigare) så kan jag äntligen flytta hem. Det är inte en dag för tidigt om du frågar mig.

Inga kommentarer: