torsdag, augusti 10, 2006

Feeling Good

Innan jag började skriva, så kollade jag runt på Youtube. Det finns en tv8reklam som går på tv, där de spelar en så enormt bra låt. Jag har inte kunnat placera den, men efter att ha googlat en textsnutt fick jag fram att det var "Feeling Good" med Michael Bublé, och kollade upp videon. Visst, han är rätt snygg, och han sjunger bra, och det är rätt låt, men var det verkligen den inspelningen jag var ute efter? Nope, jag fick leta vidare på Youtube. Så, vad hittade jag då? Jo, Muse har tydligen gjort en inspelning av samma låt. Såklart att jag visste att det inte var den versionen jag var ute efter, men bra som sjutton var den allt. Jag letade vidare, och där var den: det var ju Nina Simone! Hur hade jag kunnat undgå att höra det?

Nu är ju bara frågan: vilken av versionerna är egentligen bäst:

Feeling good - Michael Bublé,

Feeling Good - Muse

eller

Feeling Good - Nina Simone?

You tell me.

Inga kommentarer: