onsdag, augusti 30, 2006

Bla bla bla

Vad annars som händer i mitt lilla liv? Tja, jag sitter som på nålar och väntar på besked från CSN. Jag har råkat göra det där som jag svurit på att aldrig mer göra: stenhårt tro på att allt ordnar sig. Jag, som brukar tro att allt ska gå åt helvete fram till motsatsen bevisats (och inte ens då brukar jag tro på det) har lallat runt och tänkt att det givetvis kommer att ordna sig, varför skulle inte jag få pengar från CSN för? Och visst, det rör sig om andra pengar än för universitetsstudier, och visst, de brukar inte blanda in eventuella otagna poäng (just för att det rör sig om andra pengar), men samtidigt: de sa även att det ibland spelar roll, och att jag för säkerhets skull skulle skriva ett brev och bifoga till min ansökan. Så, jag gjorde det.

Nu vete sjutton om det verkligen var ett smart brev jag skrev. Jag tänkte såhär: "det ska vara ett personligt brev om varför jag borde få pengar trots att jag fuckat upp saker. Alltså borde det vara just personligt." Men som sagt, jag vet inte om det var ett smart drag. Jag skrev precis rätt upp och ner hur det var, och varför jag borde få låna pengar till det här. Men vafan, jag kanske borde ha skrivit ett formellt och fint brev?

I alla fall, jag sitter som sagt som på nålar och väntar på besked. Eftersom jag är så rädd att inte få pengar så väntade jag in i det sista med att söka (nej, jag vet att det inte var smart. Ja, jag vet att det var kanske det absolut mest blåsta jävla skitdummaste jag kunnat göra, men nu gjorde jag så.). Det skulle ta tre veckor "men om du tycker att det går för långsamt kan du ju ringa och kolla hur det går?". Idag var det precis tre veckor sen de fick in min ansökan, och när jag ringde idag fick jag prata med en mycket stressad person som inte kunde svara på när beslutet skulle komma. Nej, hen kunde inte säga om jag skulle bereda mig på en vecka, på två veckor, kanske på tre? Så, jag vet inte ens när jag kommer att få beskedet.
Hej fuckup, eftersom du är så förbannat dum att du inte bara slösar bort en massa tid på att inte ta dina satans poäng, utan även tror att du kommer att få låna mer, men till en jävla chaffisutbildning (alla vet ju att kvinnor kör bara snäppet bättre än höns, och höns har inte ens opposable thumbs, så det är ju ingen match. Så, vafan ska du sno nån killes plats för?) så kommer vi se till att du skickas till de sibiriska saltgruvorna på studs (och eftersom du är så otroligt dum att bara det är straffbart så utdöms straffet retroaktivt. Hur vi ska kunna skicka dig till saltgruvorna retroaktivt? You don't want to know.) Vänligen, Carola på CSN

P.S. Vi tar dina tummar också, bara så att du vet. Dumjävel. D.S.


Nåt sånt kanske?

Men nej, alla jag någonsin har pratat med på CSN har varit trevliga. Ja, det är sant. Ja, jag har ringt även på den tiden det var timmars kö, och de var alltid trevliga. Jag kan faktiskt inte klaga, dte är mitt eget fel att jag är i den situation jag är i nu. Jag kan bara hoppas att det är välvilligt inställda individer som läser och bedömer min ansökan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ärlighet varar längst..!!!

hansi sa...

Eehhh, ja? *funderar på om, och i så fall _var_ jag skrev något annat* Vill du berätta lite mer exakt vad du menar, eller ska jag leva i ovisshet? :P