torsdag, juni 17, 2010

Jag ska bli stark

Jag har börjat göra armhävningar. Det här är andra veckan, och redan känner jag att jag har blivit starkare. Mitt knep är som vanligt prylar.

Det började med att Lena tipsade om hundredpushups.com, och att det var ett vettigt upplägg. Jag kikade på det, och det verkade väl vara okej. Det som fick mig att inse att det här kunde vara nåt för mig var inte bara det oerhört enkla upplägget. Nej, till stor del var det att det finns en iPhone-applikation som hör till, som dessutom uppdaterar till Facebook. Så, jag har en liten grej som ritar grafer åt mig, och jag har trycket på mig att fullfölja eftersom jag gör det offentligt liksom. Dessutom: jag och Siri gör det som ett projekt ihop. Det roliga är ju att fastän hon är sjukt mycket starkare än jag så kan vi göra det tillsammans, eftersom vi går in på olika nivåer. Jag gillar't!

Jag har faktiskt redan fått lite mer tydliga biceps, och har hittat triceps, som jag inte ens visste att jag hade!

Inga kommentarer: