måndag, juni 21, 2010

Armhävningar igen

När jag började med mina armhävningar testade jag att först göra så många jag pallade på tårna. Det var ner-upp-ner-splatt, det vill säga en (1). Det är ju värdelöst att börja där (inte minst för att det verkligen inte går), så jag testade på knäna och klarade 14. På två veckor lyckades jag komma upp i 76, fördelade på fem set. Jag är ärligt talat rätt stolt över det, mest för att jag började som svagast i stan.

Efter två veckor är det meningen att en ska göra om det första testet, för att se på vilken nivå en ska gå in på på tredje veckan. Jag har som bekant en iPhoneapplikation till det här, vilken uppdaterar till Facebook. Förra veckan gjorde jag som sagt 76 st (på 5 set), men den här veckan (jag började på en lördag, så veckorna följer inte riktigt den vanliga veckoindelningen. I stället gör jag mina armhävningar lördag, måndag och onsdag.) gjorde jag bara 46, vilket ser väldigt konstigt och dåligt ut i min feed på fejan. Vad har hänt? Gissa!

Jag har gjort dem på tårna! Testet tänkte jag först göra på knäna (eftersom det är så jag har gjort tidigare), men den vackra undrade om det inte var roligare att testa på tårna? Och visst, jag kan göra fler på knäna, men det är roligare att kunna göra riktiga så klart. Första gången klarade jag alltså 1, och efter två veckor klarade jag 12. Visst, det är inte många för nån som väger normalt och är normalstark, men för mig som är tyngre än de flesta samt svagare än en febersjuk sparv så är det stort. Större ska det bli!

Inga kommentarer: