måndag, juni 21, 2010

hansi spenderar skatteåterbäringen

Jag fick en rejäl skatteåterbäring. Annat var förstås inte att vänta, eftersom jag har en hel del resor till och från jobbet, men inte desto mindre är jag glad och nöjd.

Som vanligt när jag har fått pengar så bränner de lite i fickan, och jag var ju ändå i Stockholm ... så ja, jag köpte skivor. Ja, igen. Den här gången blev det Painted from Memory med Elvis Costello och Burt Bacharach till Siri, Two Suns med Bat for Lashes, Lungs med Florence+the Machine, The Big Black & the Blue med First Aid Kit samt Vilja bli med Oskar Linnros. Jag köpte dessutom Graeme Thomsons Complicated Shadows. The Life and Music of Elvis Costello för att ha något vettigt att läsa när jag nu var så dum att jag lämnade boken jag håller på med hemma.

Hur som helst så är jag i alla fall oerhört nöjd med mina skivinköp. Ja, som vanligt alltså.

De senaste dagarna har jag förresten knarkat Oskar Linnros Från och med du, eftersom den är så bra att jag vill äta upp den och samtidigt ha den i fickan och kunna ta fram och fingra lite på, och sätta upp den på väggen och ha den i öronen och ge bort den till alla fina och bara ... jamen den ju så bra! (Men ja, jag vet: den är ju lite - eller mycket - ledsen, men attans rackarns så vacker och bra!)

Skivorna kostade ju förstås inte hela skatteåterbäringen, så lite har jag lagt på två hotellnätter. Jag är ledig i midsommar, och vad bättre sätt att fira det finns än att bo två nätter på hotell med den vackraste jag vet, och bara inte vara hemma? Visst, det är inte ett så exotiskt ställe (jag har varit i Stockholm förr), men oj vad jag ser fram emot att bara dricka champagne och softa. Skatteåterbäring, yay!

Inga kommentarer: