tisdag, mars 15, 2011

Ja, det är våren

Igår var det 15 plusgrader när jag kom till Zwolle. 15! Det spelade mig rakt ingen roll att uppkopplingen inte funkade, för det var fint väder.

På tal om jobb: ibland gillar jag inte mitt jobb lika mycket som annars. Härom kvällen var en sån. Tänk en förflugen kommentar på Facebook, ett litet tjuvnyp för att få någon att antingen 1) försöka tänka på hur han skriver, eftersom det är hart när omöjligt att förstå; 2) ge fan i att hänga där när han har druckit, eftersom det är hart när omöjligt att förstå vad han skriver.

Så, jag kom med en liten gliring, mest för att jag var en smula uttråkad, och blev lite förvirrad över att inte förstå. Enter spam-bonanza. Det började rasa in mail, av typen "jag gillar dig som person jag hoppas att du gillar mig". Till en början försökte jag vänligt att förklara att kommentaren inte var så himla allvarligt menad, men när svaren som kom inte hade något med det jag skrev att göra, tröttnade jag. Jag slutade svara, och det kom mail på mail på mail. Sen kom det även sms, några st. Just då, då var jag inte så glad över mitt jobb. Eller jo, fortfarande glad över jobbet, men inte så mycket över en kollega.

F ö var det samma kollega som kom med det härliga "Men, jag tycker att du verkar normal.".

Inga kommentarer: