onsdag, februari 10, 2010

Nu räcker det

Jag säger som Donna och Barbra: enough is enough! Okej, i mitt fall handlar det inte om kärlek, utan om själva antitesen till det, nämligen snö och påföljande trafikkaos i Tyskland.

I natt körde jag från Södertälje till Malmö. Det gick oväntat bra, jag höll mig pigg och glad utan att behöva stanna och sova, och det trots att jag inte sovit i stort sett alls under dagen. Eller ja, det gick bra fram till min kollega Johan ringde och berättade att han stod i kö någonstans i Tyskland sen två timmar tillbaka. Men nej, han hade inte den trailer jag skulle ha, så det var nog kanske lugnt. Så kändes det fram till jag fick reda på att i stort sett alla sju chaffisar från oss som är ute nu satt fast i köer, eftersom folk inte hade den goda smaken att hålla sig på vägen, utan envisades med att köra av och välta och hålla på (synnerligen ofint gjort om du frågar mig). Jag fick uppdateringar lite nu och då, och ja, det stod stilla överallt, och stod det inte helt stilla rullade det i 30.

Jag kom till hamnen i Malmö, ställde av den trailer jag hade med mig, och ringde sen kontoret för att fråga hur det såg ut. De kunde inget säga förrän efter tio då de skulle veta hur många som missade färjan (gissa en gång hur många som hann. Woohoo, rätt! Ingen!). Sent omsider (efter att jag hade glidit in på Hamn & peppar och köpt en kopp kaffe och en macka, kollat på Hair, och slösurfat en hel del) fick jag då reda på att min trailer inte kommer in till hamnen i Malmö kl 19 i kväll (men det hade jag redan kunnat räkna ut), utan kommer in i hamnen i Trelleborg halv åtta. I morgon bitti.

Så, nu sitter jag här i hamnen i Trelleborg, och förundras över dess abnorma fulhet, och passar dessutom på att - med en hetta och passion jag inte trodde vara möjlig - hata snö och påföljande kaos. Nu får det banne mig vara nog, det är inte roligt längre!

Nu är det dessutom ingen idé att sova, för då kommer jag vakna pigg som en lärka vid 23-tiden kanske, vilket vore så obra att hälften vore trist. Så, jag ser till att försöka hålla mig pigg (men glad, det är jag baske mig inte). Jag skyller förresten mitt humör på PMS, precis som det är den som ligger bakom mitt som ett barn-gråtande i slutet på Hair.

3 kommentarer:

morpheo sa...

helt seriöst, bruden... går det att göra något annat i slutet på Hair? Tung jävla film, en klar favorit.

meta sa...

Instämmer med föregående. Alltså sången där, han vet att han går åt h-ete... går det att göra annat?!

Fast jag ska skylla på PMS i fortsättningen! :)

hansi sa...

Äh, ni har ju helt rätt. Jag har f ö blivit blödigare med åren, numera gråter jag jämt när jag kollar på film.