onsdag, februari 03, 2010

Blärk i Travemünde

Jag är ärligt talat inte hundra på att jag gillar det här vädret. Just nu ligger jag i Travemünde, och ska om ett par timmar åka till Zwolle. Under dagen var det strålande solsken och tö, men inte sjutton gjorde de en insats för världsfreden i hamnen, och röjde bort de sjuka mängder snömodd som ligger som ett stort elakt täcke över parkeringsplatserna. Nej, snart borde väl våren komma, och då är ju insatsen gjord i onödan, inte sant? Under tiden kan vi chaufförer roa oss med att köra fast i snömodden och slasket, som kanske t o m - om vi har tur - fryser till och bildar glada spår. Jag hatar det här vädret när det är minusgrader och snorjävlahalt på natten, snö på morgonen, regn på kvällen, och minusgrader på natten igen.

Jag är så dagvill förresten. Är det onsdag idag? Jag tror det. Jag ska som sagt åka till Zwolle om ett par timmar, och där hämta upp en tomtrailer och dra till Duisburg, där jag ska stå till torsdag kväll. Just nu vill jag helst av allt åka hem, inte minst för att det känns som att min gamla vän uvi är på gång, och jag har ingen som helst lust att bälga i mig sjuka mängder vatten i hopp om att stävja förloppet (jag har redan gjort det en dag här, och det var bara halvkul). Tranbärsjuice och citron: don't leave home without it! När ska jag lära mig?

På tal om krämpor och åkommor: jag har beställt tid hos min husläkare; äntligen har jag fått ändan ur och ska få min vänsterfot (den jag gjorde illa i april) kollad på. Okej, jag borde ha gjort det långt tidigare, men det verkar krävas att jag inte kan använda den alls då och då för att jag faktiskt ska ta tag i det. Ibland är jag dum, men oftast är jag bara lat och hoppas att det ska gå över. Det kanske också räknas som dumt, nu när jag tänker efter?

Inga kommentarer: