måndag, februari 15, 2010

Jag är så förutsägbar

Jag jobbade i helgen. Det var fint och bra (jag gillar ju rent generellt att jobba), och det som gjorde det alldeles extra kalasfint var att Siri var med. Vi skulle ha träffat Anneli, men hon hade den dåliga smaken att bli sjuk, så vi fick roa oss på egen hand. Det gick bra, Malmö är en trevlig stad att spankulera runt i utan nåt större mål än att hitta nånstans att äta (vilket dock visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom vi inte kunde bestämma oss).

Okej, så jag är kvinna och kör lastbil. Jag har kort hår och piercingar, och jag är tillsammans med en annan kvinna. Så, är någon då det minsta förvånad över att jag igår blev alldeles knäsvag av att se Siri spela fotboll och se alldeles fantastiskt avslappnad och hemma ut? Kom igen hansi, går du igång på fotbollsbrudar nu också, hur förutsägbar kan en enda person vara? Tja ... nä, rent generellt kan jag inte säga att jag tidigare känt någon speciell dragning till fotbollsbrudar, men gudars: att se den kvinna jag älskar göra något som hon är grymt bra på, och som hon älskar? Vad finns det att inte gilla?

Så ja, jag är en truckflata som går igång på sportflator, eller i alla fall en. Jag är så förutsägbar.

För övrigt längtar jag till sommaren. Jag är aldrig så snygg som när jag kör lastbil och har pilotbrillor med spegelglas, och keps. På riktigt, hetare än så blir jag inte! :)

3 kommentarer:

morpheo sa...

och truckerbränna! ;P

Astrid sa...

Säger det igen: börja snusa. Nu.

hansi sa...

morpheo: truckerbrännan kommer i sommar, var så säker! Inte ett spår av bränna på höger kommer att synas, däremot kommer vänsterarmen att vara mörkbrun och lite vindpinad. ;)

Astrid: alltså ... nog för att jag tycker att det är hett som sjutton med brudar som snusar (jag har aldrig påstått att jag bara går igång på vettiga saker!), så tror jag ändå att jag kommer att avstå. Jag tror nämligen inte att JAG skulle vara så het som snusare, och då går ju hela grejen bort. Liksom.