onsdag, februari 17, 2010

Hur tänkte du nu?

För ett tag sen lade jag till två små rutor som dyker upp i slutet av varje inlägg här. Där går det lätt och enkelt att kryssa i antingen "bra där" eller "hur tänkte du nu?". Den förstnämnda brukar - i den mån det sätts kryss - vara den som är mest ikryssad. Den är ganska rakt på sak, och jag antar att de (ni!) som kryssar i där menar att de (ni!) håller med mig. Men, hur är det egentligen med den andra?

Ta inlägget som heter Det här med att komma ut t ex. Där är det just nu 4 st "bra där", och 2 "hur tänkte du nu?". Jag tippar på att de förstnämnda är dels Astrids "woohoo, nu kan jag få hansi att äta biff och dricka såar med öl!", men också nåt försiktigt "så bra att du gör som du själv känner". De andra då? Är det "fifan hansi så dum du är som börjar äta kött igen!" (vilket är en fullkomligt rimlig reaktion), eller är det varianter på "hur tänkte du nu, inte är väl du flata/dricker alkohol/röstar på annat än Sverigedemokraterna?" Det vore så roligt att veta! Så, om du har lust så får nu nån gång - om du ändå kryssar menar jag - även skriva varför du kryssar som du gör. Inte för att det kanske finns så mycket att kommentera, det finns det ganska sällan (annat än "hur fan tänkte du nu, är du fullkomligt bindgalen?"), men ändå.

1 kommentar:

trait. sa...

Jo, jag tänkte just så, hur tänkte du nu, när du började äta kött, mot alla argument i hela världen, som du ju själv radar upp också, annars brukar jag ju tycka Bra där, och jag gillar rutorna!