tisdag, februari 22, 2011

Det känns fint

att ha en klok syster som säger sånt där en egentligen kanske inte vill höra, men borde.

Nu är klockan över 11, och jag har varit vaken sen åtta. Jag har hunnit med att slösurfa, slösurfa lite till, plocka fram mina skor, och duscha. Jag har dessutom pratat med Anneli en ganska lång stund. Kvar att göra idag är att ... tja, starta dagen. Jag borde t ex börja med att äta, och kanske klä på mig (handduk i all ära, men det börjar bli lite kallt om tårna). Sen får vi se om jag pallar att pallra mig till stan, eller om det blir som ännu en av mina ledigdagar, d v s slutar med att jag gör noll och intet.

Just nu tror jag på att jobba. Ledighet ger mig bara tid att tänka, grubbla och vegetera, jobb ger mig lugn i kropp och själ, och något att se fram emot. Jo, jag har massor att se fram emot när jag är ledig också, men på jobbet så är det så enkelt, jag vet vad jag ska göra. Dessutom tjänar jag pengar på att göra det jag gillar typ mest i hela världen. Snart kommer jag t o m kanske vara duktig på det? ;)

Inga kommentarer: