fredag, februari 04, 2011

Det här med sömn

Det knepigaste med mitt jobb är att sova ikapp innan det är dags att jobba. Ta i kväll t ex: jag ska köra vid midnatt ungefär, vilket torde innebär att jag åker hemifrån ett par timmar innan. Jag kom hem från jobbet igår eftermiddag, och hade då varit vaken sen 02.30. Det finns alltså inte en challe i havet att jag - för att kunna sova innan det är dags igen - kan stanna uppe så mycket längre än till 22. Det i sin tur innebär att jag kliver upp i vanlig tid, och sen är hela dagen ... jamen märkligt planerad. Jag måste hinna sova några timmar (att få in åtta är ju bara att fetglömma), men jag vill ju också hinna vara vaken och träffa Siri, och handla, och ha ett liv i största allmänhet. Så, det är det knepigaste med mitt jobb, men samtidigt så är turen som börjar vid midnatt fredag/lördag min favorit, så jag står ut.

Inga kommentarer: