måndag, mars 29, 2010

hansi tar fel på låtar, igen

[För länge sen (i den gamla lägenheten) var jag i köket, och hade musik på i vardagsrummet. Jag hörde inte mycket alls, bara nån litet basslinga, och tänkte "ah, Stone Roses", och gick ut i vardagsrummet. Det var inte Stone Roses, det var Asta Kask.]

För inte länge sen skrev jag ett inlägg om att börja på en sång, och fortsätta på en helt annan. Jag kom att tänka på det nu när jag lyssnade på den lista på Spotify som går varmast hos mig. I den listan finns Heavy On My Heart med Anastacia (jag har svårt för henne i vanliga fall, men jag gillar den här), och varje gång den börjar tror jag att det är Dream On med Aerosmith (som också finns i listan).

En annan låt som förvirrar har Anastacia-ackord och Michael Jackson-trummor. Det är Stadt med Cassandra Steen (och icke att förglömma: Adel Tawil, sångare i Ich + Ich), en inte helt oäven låt i mina öron. Å andra sidan, mina öron är så skadade av tysk radio att jag gillar det allra mesta.

Inga kommentarer: