tisdag, mars 16, 2010

Idag har jag svurit ve och förbannelse

över de nötter som hade lastat min trailer. Inte nog med att jag nu är ungefär en och en halv decimeter för bred (det vore ju synd att inte trycka ut lasten på andra sidan en bit, bara för att en kan liksom), jag fick dessutom kämpa bra jäkla länge för att få loss staget till kapellet, som hade åkt in nästan två decimeter i rännan där kapellet ska gå. Det är svårt att förklara för nån som kanske inte har kollat efter så noga hur det ser ut, men tro mig: det är överjävligt att försöka få loss. Så, lång tid och ett stort lass kötteder senare fick jag loss det, och kunde äntligen göra det jag skulle. Tyvärr verkade det även innefatta att kleta ner hela armen med smörjfett, och givetvis när jag har en bil som helt saknar de fantastiska våtservetterna som är indränkta i avfettning.

Nu är jag dessutom sen av bara fanken eftersom det tog lååååångt mycket längre tid vid tvätten än jag hade räknat med. Ja, jag har stukat gångbordet också (att sätta ut 50-skyltar när kanten visar sig vara en decimeter hög, det är bara taskigt).

Men du, vet du? Jag har ett ekipage som är squeaky clean, och har jobbat i t-shirt, för det har varit plusgrader. Sämre kan det vara.

Nu ska jag sova, för att imorgon bitti köra till Travemünde (3 h körtid ungefär), slänga av trailern i hamnen och sen ställa mig på vila igen.

Inga kommentarer: