tisdag, mars 02, 2010

En giraff mitt i allt

En natt för ett ganska bra tag sen kom jag körande på A37. Jag hade just passerat Klazienaveen på väg mot Zwolle, och tittade upp till höger. "Giraff." tänkte jag, och sen "Giraff? Vad ... ?". För ja, till höger om A37 står det en stor giraff i trä. Varför den står där har jag inte förstått, men den är ganska snygg.



Andra stora trädjur är ju annars världens största träbjörn i Sveg, hästen vid Solvalla, älgen vid Strömsnäsbruk, och såklart dalahästen i Avesta. Alla dessa har något slags koppling till bygden, men en giraff i Holland? Så rart.

3 kommentarer:

Astrid sa...

Just så underbart bisarr grej man behöver läsa om när man tror att huvudet ska sprängas, näsan gå samma öde till mötes och luftrören implodera. Fler "giraffer i trä i Holland"-grejer till världen! Tack Hansi!!!

Mr. Gul sa...

Åh, så underbart! Precis vad man behöver se när man sitter och kör länge. Trägiraff FTW!

hansi sa...

Jamen visst är det fint? Det är inte utan att en undrar hur de pårökta tankarna gick där ... ;)