torsdag, januari 21, 2010

En blekt blondins bekännelser

Jag gillar att bleka håret, mest för att det är roligt att se hur vitt det kan bli. Nu var det länge sen jag gjorde det, vilket min knappa centimeterlånga utväxt så glatt berättar för omvärlden. Hur som helst: jag gillar som sagt att bleka det, men jag har funderat på om det verkligen är hållbart i längden. Jag menar, det måste ju göras varannan eller var tredje vecka för att ens se halvokej ut, och hur ofta har jag egentligen tid till det?

Nu är det i alla fall bestämt att jag fortsätter ett tag till. Ja, hansi har stashat upp med blekmedel så det står härliga till. I stället för att betala typ hundra spänn betalade jag 2,29€ (det var 2€ rabatt, och jag fick rabatt på alla förpackningar), för precis samma produkt som jag köper i Sverige.

Jag vet inte om blondiner har roligare, men just nu tänker jag inte chansa.

3 kommentarer:

Elaka Ella sa...

Tro mig, jag har testat alla möjliga färger och har aldrig haft roligare som blondin. Med det kan vi konstatera att galenskap inte sitter i håret. Inte i mitt i alla fall...

hansi sa...

Jag har nog faktiskt haft roligast som blondin. Jag menar, jag var ju blondin när jag träffade dig, inte sant? ;)

Elaka Ella sa...

Det har du iofs rätt i, men jag var dock inte blondin då. Jag kanske är undantaget som bekräftar regeln..? Spelar ingen större roll, galet kul är det iaf att hänga med dig!