söndag, januari 17, 2010

Det har snöat i Tyskland igen

Jag kom till Travemünde igår kväll efter en sväng till Zwolle. Då var det ganska fint, inte för kallt och inte tö. Idag när jag vaknade var det snö ute, och i luften. Det var sådär, särskilt som de inte på nåt sätt röjer i hamnen, utan det är blåis så långt ögat når. Snö ovanpå det kommer inte att göra saken bättre, det är jag ganska övertygad om. Å andra sidan, jag får öva på att lägga på snökedja (det finns bara en i den här bilen), och det är inte kattskit. När jag skulle skifta trailer senast kom jag ingenstans, men efter mycket om och men, och både kedja och diffspärr kom jag loss. Sen vågade jag knappt stanna.

Idag har jag och två nya kollegor varit in till Lübeck. Det kändes lite halvbra bara till en början eftersom det snöade och inget var öppet. Sen visade det sig att Niedereggerkaféet var öppet, och en kopp kaffe och en bit marsipantårta gör ju vilken surmule som helst glad. Att jag dessutom hade trevligt sällskap gjorde inte saken sämre (jag vet, konstigt värre). Nu är jag tillbaka i bilen sen kanske tjugo minuter tillbaka, och det är verkligen dags att sova. Jag ska hämta upp trailern vid 02, och innan dess ska jag hinna sova i alla fall några timmar. Ibland lever jag ett så glamoröst liv. Verkligen.

Inga kommentarer: