torsdag, september 03, 2009

Ibland blir det precis som väntat

Älskade hansiliten, varför gör du så här mot dig själv?

Jag trodde att om det var något jag lärt mig under mina snart 30 år, var det att aldrig förutsätta att något ska gå bra, att aldrig förvänta mig att saker ska funka, och att aldrig aldrig ta ut något i förskott. Om en gör som jag brukar, d v s siktar mycket lågt, är det värsta som kan hända ett "jahapp", och allt annat över det är en hejdundrande bonus. Men, återigen har jag frångått mina principer, och vad får jag för det?

Så, ibland blir saker precis som väntat, d v s ett "jahapp". Ibland blir samma "jahapp" ett litet slag i ansiktet, eftersom jag, fastän jag vet att jag har att förvänta mig en grej, innerst inne hoppats en smula på en annan. Älskade hansiliten, aldrig hoppas, aldrig tro. Det enda som duger är rena fakta, allt annat kan gå åt skogen.

Ibland hatar jag att ha rätt.

(Men nej, det är egentligen inget särskilt jag tänker på, snarare en samling av särskilda grejer. Det börjar bli en rejäl hög.)

Inga kommentarer: