onsdag, maj 09, 2007

Saker som gör att jag vill lemlästa, eller åtminstone skälla lite lätt

Som vanligt har jag funderat på saker som stör mig, så här kommer ett axplock:

  • folk som ska cykla över en väg, och stannar innan refugen för att det kommer bilar från höger. Vi som kommer från vänster då, ska vi bara stanna för att du har din jävla cykel ute i gatan?
  • folk som småspringer för att hinna över gatan, och saktar ner de fyra sista stegen, vilket får en att tvingas stanna (och nej, jag pratar inte om övergångsställen här gott folk, jag pratar om folk som prompt ska springa rätt ut i gatan, just for the fun of it).
  • folk som går på en trottoar med ryggen åt trafiken, och WHAM! slänger sig ut på ett övergångsställe. Varför inte i alla fall slänga en snabb blick över axeln, om så bara för att titta på det stora mullrande monstret som närmar sig?
  • folk som prompt ska in samtidigt med en i rondeller. Ja, jag vet att det ska finnas plats för två i bredd i många rondeller, men det är även så att släp skär en del, och att det kan bli farligt att köra bredvid. Men nej då, kör om bara.
  • folk som på bussen väntar till den har stannat på deras hållplats innan de säger "jag ska av här", och knuffar en i sidan. Vad har hänt med ett försynt "ursäkta", eller bara en liten rörelse för att liksom visa sina intentioner?
  • folk som tränger sig för att komma först på bussen, som sen ska stå och blockera allting med en enorm väska, samtidigt som de gräver i fickor och handväskor efter busskortet.
  • folk som luktar mycket, i alla fall på bussar.
  • folk som envisas med att PRATA SÅ HÄR HÖGT PÅ BUSSEN, TROTS ATT KLOCKAN ÄR STRAX EFTER SEX PÅ MORGONEN, OCH FOLK VILL SOVA.
Ja, mitt liv kretsar runt trafik, trafik i alla dess former. Typ.

2 kommentarer:

meta sa...

Trafik som trafik... svimma inte av gulligheten här: http://mfrost.typepad.com/cute_overload/2007/05/this_site_is_dr.html

meta sa...

grrr... jag försöker igen
gå hit http://mfrost.typepad.com/cute_overload
och skriv in /2007/05/this_site_i efter första.