måndag, maj 28, 2007

Det här med vuxenpoäng

Ibland så blossar det upp diskussioner om vuxenpoäng. Vissa tycker att det är coolt att ha många, andra tycker att en ska ha så få som möjligt. Själv har jag egentligen inte funderat över det så noga, jag har nog alltid haft hyfsat många (förutom när det kommer till städning och att hålla i pengar, där är jag fortfarande fyra). Idag hittade jag (som vanligt) en grej i Tiriqs helgondagbok. Hen hade gjort ett test på vuxenpoäng.com och där fått reda på att hen höll sig hyfsat väl till sin ålder (det är alltså en massa frågor en ska svara på, och utifrån det räknas din egentliga ålder ut).

Jag är ju inte den som är den (vem är det liksom?), så jag gjorde testet. Jag är 27 år gammal (28 i september), men enligt testet skulle jag vara äldre. Äldre? Hur gammal då? kanske någon nu undrar. Tja ... jag borde vara 41,9 enligt testet. 41,9? Det var attans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

32,7 - med kommentaren att jag borde tagga ned lite, jag är lite för mogen för min ålder. De tyckte att jag skulle beställa en resa till Kos. Kos! Vad fan! (Å andra sidan kan man konstatera att det inte är konstigt att jag bara träffar 45-50-åriga män.

hansi sa...

Haha, jag fick nog samma kommentar som du. Det var tydligen dags att göra sig av med Icakortet och bilen. ;)