onsdag, maj 16, 2007

Nu är det kanske dags för en uppdatering, vad vet jag?

Den här veckan har jag haft praktik. "Den här veckan?" tänker du då, "den är ju inte slut än?", och det är helt sant. Det som är sant är dock att grusgroparna och byggena håller stängt imorgon (eftersom det är typ min dag, men ändå inte), och på fredag också. "Grusgropar och byggen, kan det vara så att hansi äntligen får åka grusbil?" tänker du kanske nu. Visst är det så! Så, den här veckan, och nästa ska jag ha praktik på ett åkeri som ligger här i närheten. Jag får åka med till grusgropar och bergtäkter och hämta 0-63, filler, 7-17 (vanlig matjord), stenmjöl ... tja, allt en kan tänkas hitta på såna ställen. Jag vet att det låter konstigt, men jag tycker verkligen att det är riktigt roligt. Jag trivs med min handledare, jag trivs med alla jag har träffat. Inte en enda gång är det någon som lyft på ögonbrynet åt att jag som kvinna ska bli yrkesförare. Jag har blivit kallad "flickan" som i "men låt flickan köra nån gång då, jävla snålpelle!", och det var helt okej.

Hittills har jag inte kört något (och det är inte för att jag inte har fått för min handledare, utan för att jag fram till idag inte hade något övningskörningstillstånd med mig, eftersom det kom bort i flytten från Västerås. Dessutom ville jag åka med ett par dagar för att kolla hur det är.), men nästa vecka ska jag få börja.

Om någon för ett par år sen hade sagt "hansi, om ett par år kommer du att sitta och vara helt salig över tanken på att få köra ett grusekipage. Dessutom kommer du att vara så löjligt impad av hur balla kassettbilar är att du knappt kommer att kunna andas." hade jag sagt typ ... "pfff" och gått därifrån. Idag sitter jag där. :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du hittat rätt- ibland tar det en sjujävla tid. Ser fram emot att se dig dumpa 18 ton matjord i min trädgård!

hansi sa...

It will be my pleasure! :D

Jag har dessutom nyligen dumpat stenmjöl hos en tv-kändis. Inte för att jag vet vem han är, men tydligen borde jag känna igen honom.