fredag, april 20, 2007

Trött, seg och less

Jag skulle kunna skriva om EM:s snyggaste, och hur uppåt väggarna jävla horribelt och bakåtsträvande den utmärkelsen är, eller kanske nämna att jag i veckan körde till Avesta med bil och släp (22 mil allt som allt den dagen, samma ekipage som jag tidigare visat bild på), eller berätta att jag bara har två veckor kvar innan jag blir utkickad, inte helt otroligt UTAN E-behörighet. Men vad sjutton, jag orkar inte skriva något om det. Just nu är det enda jag orkar att kolla på Gilmore girls och sova.

Ja just det, jag har börjat kolla efter jobb, men eftersom jag fortfarande inte vet om jag kommer att ha E-kort, så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva i ansökningarna.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vaddå? varför får du inte gå kvar...?

~Lisa

hansi sa...

Då kommer jag att ha gått mina 35 veckor, och då ska kursen vara slut. Att det i alla papper står 35-50 veckor spelar ingen roll, för det kostar så mycket att ha mig kvar, och eftersom vuxenutbildningen har fått så lite anslag så ... Själv tycker jag ju att eftersom jag är antagen och har påbörjat utbildningen så ska jag inte påverkas av sånt, men tydligen så gör jag det.

Dessutom har jag tydligen _alldeles_ för många körtimmar redan, och det är inte bra. Jag har ju alldeles nyligen börjat med släp (och testat att backa till kaj sammanlagt fyra gånger, vid två tillfällen. Den fösrat gången fick jag följa med och titta på, och på nåder testa själv. Den här gången tyckte läraren att jag inte var särskilt bra på det. Well duuuuh, jag har ju inte fått några instruktioner HUR det ska gå till! Jag kom in, men inte perfekt.), medan t ex snubben som fick C-kort efter mig redan innan jul fick testa att börja backa till kaj och köra med släp. Men det är klart, jag tycker också att dte är rimligt att kräva att någon som knppt har varit ute på vägen innan den här veckan ska kunna köra som att hon nästan är klar. Visst.

Anonym sa...

apor...

~Lisa

hansi sa...

... och stjärtar, glöm inte stjärtar! ;)

matilda sa...

hej sötaste hansi!
puss
jag saknar dig
måste ringa snart. och hänga lite i uppsala.. om inte du kommer till karlstad snart?

meta sa...

Om du inte fått tillräckligt med undervisning, är det ju deras sak att se till att du får det.

Diskriminerar de dig? Allvarligt, alltså?

hansi sa...

meta: nä, det gör de väl egentligen inte. Jag har inte fått göra saker i samma takt som de andra, men det tror jag är för att de helt enkelt har glömt bort mig. Tillräckligt med undervisning har jag ju fått, i alla fall enligt dem. Jag är ju lite segare än de andra, mest för att jag är en fegråtta, men så vansinnigt mycket mer har jag inte kört. Vi får se helt enkelt ...

hansi sa...

Allra sötaste Mattis, kom hit! :D Jag har inga Karlstadsplaner just nu, men det är ju inte helt orimligt att det kan bli en road trip dit nån gång. Jag tycker dock inte att du ska vänta på det, utan kom hiiiiiit!

matilda sa...

ajm ökamming. i juni. püss!