fredag, april 27, 2007

Jag misstänker

att de har förstått ett och annat på skolan.

Jag kommer inte att bli klar innan den utsatta tiden, det går bara inte. Jag är fortfarande för försiktig i min körning, och har inte den jävlaranamma som behövs. Blir det då så att jag får gå ut skolan nu, utan E-kort? Njaej ...

Idag när jag satt och åt lunch kom skrik- och skränläraren (som inte lever upp till sitt namn numera), och ville prata lite. Dels ville han säga att om jag ville kunde jag gå hem, eftersom alla bilar antingen var upptagna eller trasiga, och dels ville han kolla av hur lång tid jag behövde på mig. För vad? undrar kanske du, och det gjorde även jag. Jo, det är nämligen upp till mig att bestämma hur lång tid jag blir kvar på skolan. Borta verkar allt prat om att jag måste sluta snart vara, och i stället sa han att jag får fundera på hur lång tid jag behövde på mig, två veckor? En månad? Jag tror att de kan ha kommit på att hansi är en kassako helt enkelt. Brudfan kommer här med nya fräscha skattepengar, från en helt annan kommun. Klart som sjutton att hon ska vara kvar så länge som hon vill!

Nu är jag sist kvar i klassen, men jg är inte så bekymrad över det. Den näst sista har kört med släp sen innan jul, även om han fick sitt C-kort efter att jag fick mitt. Klar kommer jag att bli, det är säkert. Jag är faktiskt rätt nöjd med mig själv ndå, så här långt. Innan jag brjade på skolan hade jag aldrig suttit i en lastbil, och nu får jag faktiskt köra en. :)

2 kommentarer:

meta sa...

Hah. De har läst din blogg. ;)

Anonym sa...

Tjohooo!!! Jag visste det, eller hur..?!