fredag, april 06, 2007

Det finns nackdelar med att vara kort och tjock. Dels är det inte så snyggt, och dels är det svårt att hitta kläder som passar bra. Jag har t ex det problemet att jag lätt skapar ett grustag i soffan genom att först gå utomhus med uppvikta byxben och sen sätta mig i med fötterna uppdragna i soffan.

Idag när jag kom hem från skolan kände jag att jag luktade gammal äcklig fimp. Jag visste att jag inte hängt med en enda rökare på hela dagen, inte ens på bussen (mest för att jag tog bilen idag), så jag fattade inte varifrån det kom. Jag gick och duschade och hoppades på att lukten skulle försvinna (jag antog att den satt i mitt hår), men det gjorde den inte. Att sitta och känna äckellukt sådär utan att förstå varifrån den kommer är grymt frustrerande, och gör det svårt att koncentrera sig på annat.

Ja, ni smarta människor har räknat ut det redan. Jag kom på att jag fortfarande gick runt med grus i byxbenen (vad ska jag kalla det egentligen? I uppvikningen?), och bland allt grus hittade jag den: en stinkande fimp. Så går det när en går på en skola där alla röker och slänger läbbiga fimpar överallt.

Så, ytterligare en nackdel med att vara kort och tjock: en kan gå runt och lukta apa utan att veta vad en ska göra åt det.

3 kommentarer:

meta sa...

Gör som jag. Vik in byxbenen i stället.

Anonym sa...

Varför inte använda dig av din handyman...? Vad jag kommer ihåg så är han en mästare på att svänga ihop väskor, så att sy upp byxben borde inte vara några större problem...? Annars så får du försöka ge dig till tåls tills storasyster kommer och hjälper dig...!! Superlim är annars mitt heta tips.

Anna-Karin Granberg sa...

Hej Hansi! Vad skönt det är att läsa vad du skriver. Så här skrev jag i min egen blogg angående detta med vikt:
http://akgranberg.blogspot.com/2007/04/bbw.html