lördag, december 16, 2006

Nämen, så näpet!

"Gör dina egna juldukar - schablontryck med fittan!"
"Ta tillvara på allt: så gör du din egen blodpudding av mensblod"
"Virka fina grytlappar - lägg upp maskorna på bröstvårtorna"


Jag hoppas att detta är tips som - om de inte redan finns med i det fantastiska magasinet "Kreativa kvinnor", kommer till nästa nummer. Sy kan ju även män (även om riktiga män inte syr, så klart), det måste ju vara tips på saker bara riktiga kvinnor klarar av. Jag menar, kom igen! Kreativa män? Om det fanns såna, varför skulle då magasinet heta just "Kreativa kvinnor"? Då skulle det väl kunna heta något i stil med "Kreativa personer", eller kanske bara "Kreativ". Nu gör det ju inte det, alltså är det bara kvinnor som kan vara kreativa. Män är starka och tuffa, kvinnor är kreativa och pyssliga. Så är det.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan liksom inte komma ifrån att det VORE rent tragiskt om inte den där förfärliga tidningen fick chansen att bättra sig genom att ge dig betalt för att skriva de där artikelförslagen. Höm.

hansi sa...

Jag är säker på att tidningen skulle bli oh så mycket bättre om de hade med mina artiklar. Nu ska vi bara övertyga dem om det också.