torsdag, december 14, 2006

Julklappstips

Har jag berättat att jag älskar min menskopp? Den är liten och lätt, den luddar inte, och den går att använda under hela mensperioden. Det blir inte en massa illaluktande sopor av den, och det coolaste av allt: det går att se hur mycket en blöder. Ni som känner mig vet att jag inte är en naturlighetsförespråkare som i "oh, det är så fint och natuuuuurligt med mens, jag känner att jag är KVINNA och STARK! Jag ska nog baka bröd på bark och mensblod nu.", men det är onekligen rätt tufft att se hur mycket som är slem av olika slag, och hur mycket som är blod eftersom det skiktar sig i koppen (hint: det är mycket av det första, och rätt lite av det andra).

Vet du inte vad du ska köpa till din syster/kusin/flickvän/kompis i julklapp? Köp en menskopp! Visst, det må verka trist och tråkigt, men det visar att du bryr dig, både om henne och om miljön. Det är väl bra?

Inga kommentarer: