tisdag, december 19, 2006

Idag snöade det

... och jag hade den stora turen att vara ute när det ganska nyss hade börjat. Jag vet inte riktigt vad det är, men folk blir helt knäppa i trafiken när det snöar. När jag körde förbi Ackis stannade jag till eftersom en buss blinkade ut. Föraren till bilen bakom mig tyckte nog att det var att ta i, stanna för en buss som ska ut, på en 50-sträcka? Hell no!, och körde om. På fel sida.

Han använde busshållplatsen som omkörningsfil, och slängde sig ut bredvid bussen som var på väg ut. Bussen fick tvärnita, och jag fick vänta ännu längre. Men, det var ju en SUV, och såna ska alltid komma först. Det vet ju alla.

Har jag sagt att jag inte gillar snö? Jag gillar inte snö.

Egentligen skulle jag ha åkt till Västerås i kväll, eftersom jag ska köra på onsdagar. Min lärare ringde idag på eftermiddagen och undrade om jag kunde tänka mig att köra på torsdagen i stället, det hade tydligen kört ihop sig. Men, eftersom jag redan var upptagen den dagen gick inte det, så jag kommer att köra två dagar vecka 1 i stället. Suits me fine. :)

Förresten, jag får systersällskap till jul. Yay! :D

Inga kommentarer: