torsdag, december 14, 2006

Kan det vara karma?

Först och främst: du förare till lastbilen jag körde om, och föraren till personbilen jag mötte, båda i tisdags kväll: förlåt, det var inte min mening att göra en idiotomkörning. Visst, det var aldrig nära, men det var en smula för tajt för attd et skulle vara helt smart. Förlåt, jag ska försöka att int egöra om det.

I går fick jag tillbaka det. Jag körde i en cirkulationsplats med två filer i själva cirkulationen, men bara en där jag skulle köra ut. Efter mig in i cirkulationsplatsen körde en liten bil, och körde upp jämsides med mig. Jag blinkade till höger för att visa att jag var på väg ut, och tog ut svängen (som en ska) för att få med mig hela bilen. Precis i utfarten var jag tvungen att ställa mig på bromsen, eftersom den lilla bilen också skulle ut där. Problemet var just att jag inte visste det eftersom han inte blinkade, dessutom började han köra ut för sent. Kort sagt, han betedde sig som en idiot. Särskilt idiotiskt är det att köra om en lastbil, med övningskörningsskylt, i en rondell. Men som sagt, jag fick väl igen för mig omkörning i tisdags (som inte var tillnärmelsevis lika puckad, och inte i närheten lika farlig, men puckad ändå).


Inga kommentarer: