lördag, juli 29, 2006

Andy

Här är äntligen en bild på skällskrället, a k a Andy. Han är gudomligt söt, och när jag tittar på bilden förstår jag inte hur jag inte kan vilja ha honom kvar. Men, det är ju så att jag faktiskt inte vill ha ett husdjur, ever. Särskilt inte efter det här. Jag upptäckte att han hade en kal fläck på rumpan, och att det var alldeles varigt där. Jag torkade rent med Desivon, men när jag tittade efter 20 minuter igen så var det alldeles knallrött och ännu större kal fläck. Ja, jag fick panik, det erkänner jag på en gång. Jag ringde till Ultuna där de sa att det troligtvis var fukteksem. Vad dum jag kände mig, jag hade bara för en vecka sen läst om just det, och diskuterat vad otäckt det verkade.

Under tiden jag åkte till Ultuna för att köpa en krage, och till Apoteket för att köpa Alsolsprit hade han slickat och kliat ännu mer, så det rann cellvätska och blod från såret. Uäck!

Nu, typ åtta timmar efter att han fått på sig kragen första gången verkar han ha gett upp att försöka få av sig den, och eksemet ser mycket bättre ut. Nu gäller det bara att han inte får eksem på fler ställen ... Poor baby. :'(

Inga kommentarer: