onsdag, juli 26, 2006

... för övrigt

fick jag skäll av läkaren idag. Jahaja, jag är piiischad i örat, ja, det kan ju få örat att svullna. Vet jag inte att det är FARLIGT att göra sånt? Jaha, det var fem år sen.

Ja, jag har öroninflammation, och det borde jag minsann ha kommit in med tidigare. Ja, hen såg ju att jag ringt redan igår, varför kom jag inte in då? Jaha, det fanns ingen tid då nej. Nä, men jag borde ha kommit långt tidigare i alla fall.

Nästa gång jag vill ha skäll ska jag gå till den läkaren. Om jag vet vem hen var? Inte den blekaste, hen presenterade sig aldrig, sa aldrig var min ordinarie husläkare var, och hen var inte det minsta intresserad av att berätta hur jag skulle gå till väga för att göra ett överkänslighetstest någon gång i framtiden. Jag måste byta husläkarklinik.

2 kommentarer:

meta sa...

Fy fan för dryga läkare. Det finns alldeles för många av den sorten. Varför har de inte infört ett lämplighetstest för att komma in på läkarlinjen?

hansi sa...

Jag vet! Tyvärr gick nog den här läkaren ut för kanske 30 år sen, så hen borde ju ha lärt sig _något_ om att hantera patienter (men icke då).