fredag, maj 28, 2010

Det händer vid Plattan

Igår fikade jag med Nina som jag bara pratat med på nätet förut. Hon är tuff och ball och är lokförare, och det var grymt kul att träffa henne. När hon hade försvunnit ned mot t-banan passerade jag Plattan, och en massa emokids. De var omsorgsfullt sminkade, och hade noggrant plattat hår.

"Yoohooo! Joooohaaaan!" kommer det helt plötsligt från en äldre dam en bit ifrån emogänget. En kille tittar upp, stelnar till, och tittar snabbt ner i marken. "Yooohooo! Jooohaaan, vad roooligt att seeee dig!" Damen kommer fram till Johan, klappar honom på kinden och ser oerhört nöjd och glad ut. "Men, så fiiin du är! Så platt och fint hår sen!" Johan ser ut som att han vill sjunka genom marken, och väser mellan tänderna - givetvis helt utan framgång - "Farmor, inte nu. Inte NU!"

Jag misstänker att farmor gjorde det för att jävlas, och jag gillar henne för det.

Inga kommentarer: