torsdag, januari 04, 2007

Idag gick det också bra (tamejfan)

Vad häftigt det är med lärare som inte bara ser att en gör fel, utan också vad felet är. idag har jag lyckats med det alla andra i min klass lyckades med tredje veckan eller nåt: jag har gjort en vänstersväng ut på en vältrafikerad 90-väg, och kommit iväg på en gång. Dessutom fick jag inte panik, jag blev inte ens lite varm om kinderna. Hurra för mig.

(För den som undrar så har jag hittills haft svårt att använda bara en hand på den S T O R A ratten, och med andra handen växla från tvåan till trean, flippa upp rangegrejen och lägga i fyran, allt i en sväng där jag ska hålla reda på tio meter bil så att jag inte kör på någon kant eller en annan bil. Har jag väl fått till det där har jag haft svårt att komma upp i fart snabbt. Simultankapacitet är verkligen inget jag blivit begåvad med, feghet i överflöd däremot, det har vem det nu är som delar ut det givit mig i överflöd. Gee. Thanks.)

Hade nu min sladd till telefonen varit där den borde hade ni nu kunnat beskåda bilen jag kört. Tyvärr har sladden sprungit till skogs, så ni får nöja er med att föreställa er den. Den är fin, och lite knubbig. Jag skulle kunna säga "som jag", men det vore lögn. Fin är jag, men inte "lite knubbig". Eftersom det inte finns några feta lastbilar så kommer det aldrig gå att jämföra oss. Tyvärr, eller nåt.

Inga kommentarer: